Στην πιο παραγωγική περίοδο στη ιστορία του εισέρχεται ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από πλευράς αυξήσεων μεγεθών και ενίσχυσης δραστηριοτήτων. Όπως τόνισε στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ο επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, η εταιρεία είναι ήδη «ηγέτης στις παραχωρήσεις και στα πιο εμβληματικά έργα όπως το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο που είναι το Καστέλι στο Ηράκλειο της Κρήτης, με στόχο την εμπορική λειτουργία το 2026, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό, καθώς και ενεργειακά έργα όπως η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή σε κοινοπραξία με Motor Oil» που θα είναι έτοιμη το 2024.
Στις νέες δραστηριότητες που θα προστεθούν στο όμιλο θα είναι και οι υποδομές οπτικών ινών μέσω του έργου Ultra Fast Broadband, σε κοινοπραξία με τον όμιλο του ΑΔΜΗΕ.
Ο κ. Περιστέρης ανακοίνωσε στους μετόχους ότι τον Ιούλιο θα κατατεθεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε και στην άνοδο των επιτοκίων που όπως τόνισε επηρεάζει το περιβάλλον των υποδομών. Στα παλιά εργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο μέρος έχει πάρει μια αντιστάθμιση κινδύνου (hedging) με τα διαφορά εργαλεία που υπάρχουν στην αγορά. Για τα μελλοντικά εργα δήλωσε ότι επηρεάζονται για αυτό επιλέγονται οι επενδύσεις που θα δοθεί η προτεραιότητα. Το επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 αναφέρθηκε ότι θα ανέλθει σε 2 δις. ανέφερε η διοίκηση.
Όπως αναφέρθηκε δεν προβλέπεται ανάγκη αναχρηματοδότησης του ομίλου πριν το 2027. «Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν ανέστειλε το αναπτυξιακό της πρόγραμμα και κατάφερε να ισχυροποιήσει και να ενισχύσει τα χρηματοοικονομικά μεγέθη, με ισχυρή λειτουργική επίδοση σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται» είπε.
Το 2022, πρόσθεσε ο κ. Περιστέρης, τα συνολικά έσοδα σχεδόν τετραπλασιάστηκαν λόγω και της πλήρους ενοποίησης της θυγατρικής ΗΡΩΝ στον τομέα της εμπορίας και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, φτάνοντας τα 4 δισ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA)διπλασιάστηκαν στα 651 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 174 εκατ. ευρώ, εξαπλάσια έναντι του 2021. Τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν σε 1,5 δισ. ευρώ ενώ ο λόγος καθαρού χρέους προς προσαρμοσμένο EBITDA από 3,8 μειώθηκε στο 2,3 παρά τις αυξημένες επενδύσεις.
Στην κατασκευή, μεγάλο μέρος του ανεκτέλεστου προέρχεται από κατασκευές του ομίλου που έχει χαμηλότερο ρίσκο. «Αλλά και στα έργα για τρίτους προσπαθούμε ώστε οι συμβάσεις να είναι πιο εξασφαλισμένες, με ρήτρες για το κόστος υλικών και να προστατεύουν από απότομες διακυμάνσεις» είπε ο κ. Περιστέρης.
Σε ερωτήσεις των μετόχων σχετικά με τις περικοπές εργων στις ΑΠΕ, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέφερε ότι δεν υπάρχει προς το παρόν αποζημίωση. Το φαινόμενο οπως αναφέρθηκε το είχε προβλέψει για αυτό και η εταιρεία έδωσε έμφαση στην ανάγκη της αποθήκευσης. ‘Μικρής διάρκειας αποθήκευση με μικρές μπαταρίες δεν έχει άξια παρά μόνο τα εργα αποθήκευσης μεγάλης διάρκεια και προστιθέμενης αξίας όπως είναι ατλησιοταμίευση”.