Την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Lamda Development σε κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher εξασφαλίζει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η AVAX.
Το κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο η ελληνική κατασκευαστική ελέγχει το 60% έχει επιλεγεί ως «αρχικός κατασκευαστής και μελετητής» (Early Contractor Involvement), με βάση το ίδιο μοντέλο που υιοθέτησε η Lamda με τον πύργο κατοικιών που έχει αναλάβει η κοινοπραξία Bouygues – Intrakat, η οποία επελέγη πρόσφατα οριστικός κατασκευαστής. Το νέο mall θα κατασκευαστεί από την πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης με συνολική επιφάνεια 130.000 τ.μ και εκτιμώμενο κόστος 350 εκατ. ευρώ.
Κατά την παρουσίαση χθες στους αναλυτές, η διοίκηση του ομίλου ρωτήθηκε και για το τίμημα πώλησης του εμπορικού βραχίονα της Volterra που φαίνεται να βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Χρίστος Ιωάννου περιορίστηκε να δηλώσει ότι η λογιστική της αξία έχει αποτιμηθεί στα 25 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, η ΑVAX συμφώνησε τον Μαίο του 2022 μόνο για την πώληση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ στην ΔΕΗ Ανανεώσιμες έναντι τιμήματος (Enterprise Value) 133 εκατ. ευρώ.
Οι ανακατατάξεις στην Αττική Οδό
Σημαντικές ανακατατάξεις επίκεινται και στο διαγωνισμό για την διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Οι πληροφορίες για αλλαγή πλεύσης του γαλλικού επενδυτικού fund Ardian, δεν σχολιάζονται επισήμως από την εταιρεία. Ωστόσο ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχήμα που έχει επιλεγεί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ με το fund Μeridiam και την EGIS Project, θα έχει συνέχεια και στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού που το ΤΑΙΠΕΔ έχει μετακινήσει για τις 10 Ιουλίου. Για την Αττική Οδό, αναφέρθηκε, χθες, ότι η ΑVAΧ θα αποκομίσει έσοδα περίπου 100 εκατ. μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, τον Οκτώβριο του 2024.
Μαρίνα Λεμεσού
Στο ερώτημα, αν θα υπάρχουν άλλες ρευστοποιήσεις, ο κ. Ιωάννου δήλωσε χθες πως δεν σχεδιάζονται πωλήσεις άλλων συμμετοχών με εξαίρεση το μειοψηφικό ποσοστό που κατέχει η ΑVAX στη μαρίνα Λεμεσού.«Θα συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές με τους συνεταίρους μας» είπε.
Καθυστερήσεις στα έργα
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά των κατασκευών ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης μίλησε για την σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου από τα 2,2 δισ. στα 3 δισ. ευρώ τους επόμενους μήνες, με την ανάληψη νέων έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι τα έργα νέας γενιάς, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, τα έργα υποδομής στο Ελληνικό και τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα δεν θα ενσωματωθούν στα έσοδα του ομίλου, κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς. Ο λόγος είναι ότι αρκετά από τα έργα που προκηρύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν είχαν ωριμάσει επαρκώς σε τεχνικό επίπεδο και χρειάζονται πρόσθετες μελέτες, κάτι που οδηγεί σε καθυστερήσεις.
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι για τον κατασκευαστικό κλάδο σοβαρό πρόβλημα προκύπτει με τις εγγυητικές επιστολές λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων που έχουν οι ελληνικές τράπεζες σε συνδυασμό με τον τεράστιο όγκο διαγωνισμών και συμβάσεων.